Rola technologii w budowaniu inkluzywnego społeczeństwa

31.07.2023

To jest historia, w jaki sposób można stworzyć inkluzywne społeczeństwo i równe warunki socjalizacji dla każdego dziecka jak i dorosłego z niepełnosprawnością.

Żyjemy w erze, gdzie technologia przekształca nasze życie, oferując nam nowe możliwości i doświadczenia. Niestety, wiele osób z niepełnosprawnościami nadal stoi przed barierami w dostępie do pełnej inkluzywności społecznej i zabawy, które są tak ważne dla wszystkich, szczególnie dla dzieci. Jako Infogain mamy szczęście, że w naszej organizacji pracują założycieli firmy Matrix Dynamix, - Krzysztof Wróblewski i Grzegorz Sikora, którzy w pewnym momencie postanowili podjąć wyzwanie i stworzyć rozwiązanie, które sprawi, że technologia będzie bardziej inkluzywna i dostępna dla wszystkich.

Równa gra dla każdego dziecka:

Krzysztof spotkał się z problemem, gdy jego syn złamał rękę w wyniku wypadku i doświadczył czasowej niepełnosprawności. Był wykluczony z aktywności, które dotychczas łączyły go z przyjaciółmi. Wtedy Krzysztof i Grzegorz zrozumieli, że technologia może być kluczem do łamania barier społecznych i zapewnić niepełnosprawnym dzieciom radosne przeżycia, jakie przynosi wspólne granie w gry wideo, lego czy drony.

Innowacyjne podejście:

Cała inicjatywa miała swój początek w odpowiedzi na proste pytanie: czy można stworzyć kontroler jednoręczny, wykorzystując najbardziej popularną technolgię — smartfon? Specjalny uchwyt na smartfon został zaprojektowany, a za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej umożliwia on korzystanie z czujników smartfona i przekształcanie ruchów w konkretne polecenia. Dzięki temu niepełnosprawne dzieci mogłyby mieć możliwość pełnego uczestnictwa w grach i zabawie.


Dostosowane rozwiązania:

Następnym krokiem było zrozumienie, że każda osoba z niepełnosprawnością może mieć inne potrzeby. W związku z tym opracowano konfigurowalny interfejs, który można dostosować do indywidualnych wymagań użytkownika. Celem nie było ograniczenie się tylko do gier, więc stworzono kontroler do sterowania różnymi urządzeniami, włączając w to nawet roboty Lego Mindstorms i rozszerzoną rzeczywistość.


Przekraczanie granic:

Nie zatrzymano się na osiągnięciu jednego celu. Krzysztof i Grzegorz dążyli do tworzenia nowych wrażeń dla ludzi, dlatego połączyli okulary VR z kontrolerem wrażliwym na ruch, co pozwoliło użytkownikom na pełne doświadczenie wirtualnej rzeczywistości. Dzięki wykorzystaniu technologii rozszerzonej rzeczywistości możliwe było wdrożenie ruchu ręki w 6 stopniach swobody, co umożliwiło jeszcze bardziej zaawansowaną interakcję.

Dzięki kreatywności, cierpliwości i zaangażowaniu możemy przekształcić życie niepełnosprawnych dzieci, co mogłoby zapewnić im dostęp do nowych wrażeń. Pozwalając dzieciom na poczucie wolności i radosnego życia, możemy stworzyć lepszą przyszłość dla wszystkich, gdzie technologia będzie służyć dobrobytowi i jednoczenia ludzi.

Bardzo jesteśmy dumni z naszych pracowników i ich osiągnięć. Również cieszymy się, że jako Infogain dołączamy na Business Run 2023 I przyczyniamy się do tworzenia radosnej przyszłości dla ludzi, którzy obecnie mają pewne ograniczenia zdrowotne.

Dowiedz się więcej o Infogain i rozwiązanich, które tworzymy dla naszych klientów.


Fundacja Poland Business Run

Organizer

Strategic Sponsors

Main Sponsors

Logistics Partner

Technical Partner

Children's run Partners

Founder of Prizes

Honorary Patronage

We are using cookies to give you the best experience on our site. Cookies are files stored in your browser and are used by most websites to help personalise your web experience. More information on cookies and how they are used can be found in our terms.privacy.policy.2.

By clicking "Proceed" you are confirming you have read this statement.