Lidl Polska biegnie z wartościami. Społeczna odpowiedzialność w praktyce

29.07.2025

Lidl Polska działa od ponad 20 lat, kierując się wartościami zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. Podstawową misją, na której budujemy działalność operacyjną, jest zapewnianie klientom produktów wysokiej jakości w niskiej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Nasze zaangażowanie wykracza poza sklepy – wspieramy inicjatywy, które niosą realną pomoc. Niezmiernie cieszymy się, że po raz kolejny możemy być częścią Poland Business Run i już nie możemy się doczekać wspólnego biegu – z pasją, z misją, z troską o innych.

CSR w działaniu, nie w teorii

Udział w Poland Business Run wpisuje się w naszą strategię CSR, opartą na sześciu filarach: zaangażowaniu w dialog, promocji zdrowia, uczciwym działaniu, ochronie zasobów, ochronie klimatu oraz poszanowaniu bioróżnorodności. Znajduje to odzwierciedlenie w konkretnych działaniach – od korzystania w 100% z zielonej energii, przez rozwój elektromobilności, aż po redukcję emisji CO₂ w całym łańcuchu logistycznym.

Odpowiedzialność społeczna to również aktywna pomoc – zarówno systemowa, jak i reagująca na aktualne potrzeby. Od lat współpracujemy z Federacją Banków Żywności, Caritas Polska czy Fundacją Mam Marzenie. Wspieramy Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, a w ramach strategicznego partnerstwo z WWF Polska działamy na rzecz ochrony zasobów wodnych i bioróżnorodności. Nasze zobowiązania obejmują również kampanie edukacyjne, promocję zdrowych nawyków żywieniowych i niemarnowania żywności. W relacjach z dostawcami stawiamy na transparentność, wysokie standardy środowiskowe oraz poszanowanie praw człowieka w całym łańcuchu wartości.

Razem zmieniamy świat na lepsze

Naturalną częścią takiego podejścia jest nasze zaangażowanie w Poland Business Run – największą charytatywną sztafetę biznesową w Polsce. To wydarzenie, które pozwala połączyć zdrowy styl życia z realną pomocą osobom z niepełnosprawnościami i po amputacjach. Udział w biegu to dla naszych zespołów nie tylko aktywność sportowa, ale przede wszystkim wyraz solidarności i wspólnego działania. Dzięki formule hybrydowej – stacjonarnej i wirtualnej – mogą dołączyć do niego pracownicy z całej Polski, niezależnie od lokalizacji. Wierzymy, że takie inicjatywy, oddolne i wartościowe, wzmacniają nie tylko wspólnotę wewnątrz organizacji, ale także więź z lokalnymi społecznościami.

W Lidl Polska wierzymy, że odpowiedzialność zaczyna się od codziennych decyzji – w sklepie, w biurze, w magazynie, ale też poza godzinami pracy. Poland Business Run to dla nas kolejna okazja, by pokazać, że wartości, którymi kierujemy się w biznesie, mają przełożenie na realne działania. Biegniemy nie po wynik, lecz z przekonaniem, że wspólnie możemy zmieniać rzeczywistość na lepszą – dla ludzi i dla planety.




Fundacja Poland Business Run

Organizer

Strategic Sponsors

Main Sponsors

Logistics Partner

Technical Partner

Children's run Partners

Founders of Prizes

Honorary Patronage

We are using cookies to give you the best experience on our site. Cookies are files stored in your browser and are used by most websites to help personalise your web experience. More information on cookies and how they are used can be found in our terms.privacy.policy.2.

By clicking "Proceed" you are confirming you have read this statement.