Rola technologii w budowaniu inkluzywnego społeczeństwa

31.07.2023

To jest historia, w jaki sposób można stworzyć inkluzywne społeczeństwo i równe warunki socjalizacji dla każdego dziecka jak i dorosłego z niepełnosprawnością.

Żyjemy w erze, gdzie technologia przekształca nasze życie, oferując nam nowe możliwości i doświadczenia. Niestety, wiele osób z niepełnosprawnościami nadal stoi przed barierami w dostępie do pełnej inkluzywności społecznej i zabawy, które są tak ważne dla wszystkich, szczególnie dla dzieci. Jako Infogain mamy szczęście, że w naszej organizacji pracują założycieli firmy Matrix Dynamix, - Krzysztof Wróblewski i Grzegorz Sikora, którzy w pewnym momencie postanowili podjąć wyzwanie i stworzyć rozwiązanie, które sprawi, że technologia będzie bardziej inkluzywna i dostępna dla wszystkich.

Równa gra dla każdego dziecka:

Krzysztof spotkał się z problemem, gdy jego syn złamał rękę w wyniku wypadku i doświadczył czasowej niepełnosprawności. Był wykluczony z aktywności, które dotychczas łączyły go z przyjaciółmi. Wtedy Krzysztof i Grzegorz zrozumieli, że technologia może być kluczem do łamania barier społecznych i zapewnić niepełnosprawnym dzieciom radosne przeżycia, jakie przynosi wspólne granie w gry wideo, lego czy drony.

Innowacyjne podejście:

Cała inicjatywa miała swój początek w odpowiedzi na proste pytanie: czy można stworzyć kontroler jednoręczny, wykorzystując najbardziej popularną technolgię — smartfon? Specjalny uchwyt na smartfon został zaprojektowany, a za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej umożliwia on korzystanie z czujników smartfona i przekształcanie ruchów w konkretne polecenia. Dzięki temu niepełnosprawne dzieci mogłyby mieć możliwość pełnego uczestnictwa w grach i zabawie.


Dostosowane rozwiązania:

Następnym krokiem było zrozumienie, że każda osoba z niepełnosprawnością może mieć inne potrzeby. W związku z tym opracowano konfigurowalny interfejs, który można dostosować do indywidualnych wymagań użytkownika. Celem nie było ograniczenie się tylko do gier, więc stworzono kontroler do sterowania różnymi urządzeniami, włączając w to nawet roboty Lego Mindstorms i rozszerzoną rzeczywistość.


Przekraczanie granic:

Nie zatrzymano się na osiągnięciu jednego celu. Krzysztof i Grzegorz dążyli do tworzenia nowych wrażeń dla ludzi, dlatego połączyli okulary VR z kontrolerem wrażliwym na ruch, co pozwoliło użytkownikom na pełne doświadczenie wirtualnej rzeczywistości. Dzięki wykorzystaniu technologii rozszerzonej rzeczywistości możliwe było wdrożenie ruchu ręki w 6 stopniach swobody, co umożliwiło jeszcze bardziej zaawansowaną interakcję.

Dzięki kreatywności, cierpliwości i zaangażowaniu możemy przekształcić życie niepełnosprawnych dzieci, co mogłoby zapewnić im dostęp do nowych wrażeń. Pozwalając dzieciom na poczucie wolności i radosnego życia, możemy stworzyć lepszą przyszłość dla wszystkich, gdzie technologia będzie służyć dobrobytowi i jednoczenia ludzi.

Bardzo jesteśmy dumni z naszych pracowników i ich osiągnięć. Również cieszymy się, że jako Infogain dołączamy na Business Run 2023 I przyczyniamy się do tworzenia radosnej przyszłości dla ludzi, którzy obecnie mają pewne ograniczenia zdrowotne.

Dowiedz się więcej o Infogain i rozwiązanich, które tworzymy dla naszych klientów.


Fundacja Poland Business Run

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Klikając "Kontynuuj" poniżej potwierdzasz, że zapoznałeś się z powyższą informacją.