CSR i integracja pracowników w EPAM

24.08.2017

Dlaczego warto aktywizować pracowników i zachęcać ich do zaangażowania się w akcje charytatywne? Czy udział w inicjatywach CSR wpływa na atmosferę panującą w miejscu pracy? Na te i inne pytania odpowiada Urszula Pawlik, HR Business Partner w EPAM.

Czy, a jeśli tak to dlaczego, warto integrować pracowników poza miejscem pracy, zachęcając ich np. do zaangażowania się w inicjatywy CSR?

Oczywiście, że warto! Dotykamy tu dwóch różnych aspektów. Z jednej strony takie inicjatywy sprzyjają integracji pracowników – są to działania związane niekoniecznie z aktywnością stricte zawodową, ale budujące zespół wokół jednego, bardzo konkretnego celu. Z drugiej strony akcje CSR nastawione są na wsparcie, robienie czegoś dobrego dla innych, dla lokalnych społeczności. Lubimy nieść pomoc i angażować się w takie projekty, pomaga nam to także w budowaniu pewności siebie czy poczucia własnej wartości.

Jak Poland Business Run wpisuje się w ten temat? Czy jest to w jakimś stopniu projekt wyjątkowy?

PBR jest świetnym przykładem inicjatywy CSR, którą pracownicy z chęcią wspierają. Poza tym, co powiedziałam wcześniej, mamy tu jeszcze działanie w zespole i sportową rywalizację, która dla wielu osób jest świetnym motywatorem. Akcja taka jak PBR łączy wszystko: integruje zespół wokół jednego celu, promuje sport, motywuje zawodników przez zdrową rywalizację i daje poczucie, że robimy coś dobrego dla innych. Do tego wszystkiego dochodzi niesamowita atmosfera tego jednego dnia! Morze białych koszulek napływające na miejsce startu z każdej strony… W dniu startu w Krakowie przez cały dzień doskonale widać, kto biegł. I to jest niesamowite! Bieganie łączy i integruje, a tu przede wszystkim nasze bieganie pomaga konkretnym osobom z konkretnymi potrzebami. A potem niejednokrotnie spotykamy te białe koszulki na górskich czy rowerowych szlakach i od razu pojawia się szczery uśmiech czy nawet krótka rozmowa – taki emblemat pomagający w nawiązywaniu kontaktów. 

A czy udział w takich inicjatywach przekłada się na atmosferę w pracy?

Wychodzę z założenia, że firmę budują ludzie. Spędzamy w pracy sporo czasu, więc chcemy otaczać sie w niej ludźmi, których najzwyczajniej lubimy. Taka inicjatywa jak PBR niesamowicie sprzyja budowaniu pozytywnej atmosfery i integracji. To nie tylko sam bieg – to m.in. skompletowanie drużyny, odebranie pakietów, zorganizowanie się. Czasem to poszukiwanie biegaczy do ostatnich chwil, bo ktoś musiał wyjechać, bo ktoś się rozchorował, a to z kolei sprzyja nawiązywaniu kontaktów i poznawaniu innych osób w firmie.

EPAM nie po raz pierwszy wspiera Kraków Business Run. Czy można powiedzieć, że w firmie odczuwa się atmosferę przygotowań i sportowego ducha tej imprezy?

Tak! Sama biegnę trzeci raz i z zadowoleniem obserwuję, jak wokół PBR budują sie zespoły. Nie chodzi tylko o przygotowania, ale także o dzień samego wydarzenia – na rynku pojawiają się i nasi biegacze i kibice, osoby, które przyszły wspierać swoich znajomych i przyjaciół z pracy. EPAM ma na rynku swój namiot, w którym przez całą imprezę obecni są nasi pracownicy zaangażowani w całą akcję i to nie tylko ci, którzy biegną. Wszyscy współpracują i wspierają się wokół jednego celu. A przecież nie od dziś wiadomo, że dobrze zintegrowany zespół jest zespołem zdecydowanie bardziej efektywnym.

Autorzy tekstu: Aleksandra Wojewoda - Associate Communications Specialist, Urszula Pawlik - Human Resource Business Partner

Organizator

Sponsorzy Strategiczni

Sponsorzy Główni

Partner Logistyczny

Partner techniczny

Partnerzy biegu dziecięcego

Partnerzy Medialni

Fundator Nagród

Patronat Honorowy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Klikając "Kontynuuj" poniżej potwierdzasz, że zapoznałeś się z powyższą informacją.