W Lidlu wierzą, że odpowiedzialna firma może więcej

24.08.2017

W Lidlu wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej – ma większe możliwości oraz w realny sposób może wpływać na nasze otoczenie. Z tego powodu zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii naszej firmy. To nasz sposób na spełnianie obietnicy jakości, a przez to zabezpieczenie przyszłości dla kolejnych pokoleń. Dążymy do stałej poprawy w całym naszym łańcuchu wartości. Od wielu lat podejmujemy działania, które są poparciem dla powyższych deklaracji. Realizujemy je niezmiennie pod hasłem "W trosce o lepsze jutro" w ramach pięciu filarów: środowisko, społeczeństwo, asortyment, dostawcy i pracownicy.

W ramach odpowiedzialności za społeczeństwo promujemy ukierunkowane zaangażowanie w wymiarze lokalnym i ogólnopolskim. Promujemy aktywny, zdrowy i świadomy styl życia. Wspieramy organizacje pożytku publicznego w osiąganych przez nie celach. Od 8 lat współpracujemy z Fundacją Wieka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W tym czasie, dzięki zaangażowaniu naszych klientów i pracowników, na konto Fundacji przekazaliśmy aż 14 mln złotych. Jesteśmy również partnerem Federacji Polskich Banków Żywności, przyłączając się do przedświątecznych zbiórek żywności. Podejmujemy działania na rzecz społeczności lokalnych m.in. poprzez wsparcie inicjatywy Poznań Business Run czy działań Fundacji Anny Wierskiej „Dar Szpiku”.

Jesteśmy fair wobec swoich pracowników, dlatego jasno komunikujemy wysokość wynagrodzeń, zobowiązując się do podwyżki już w chwili podpisania umowy. Naszym pracownikom oferujemy szereg benefitów a wśród nich m.in. bezpłatna, prywatna opieka medyczna Medicover z możliwością objęcia nią członków swoich najbliższych rodzin na preferencyjnych warunkach, bony i paczki świąteczne oraz wyprawki dla pierwszoklasistów. Organizujemy także akcje informacyjne, m.in. „Lidl na różowo”, w ramach której zwracamy uwagę na potrzebę profilaktyki raka piersi oraz zachęcamy do zgłaszania się na badania profilaktyczne.

Odpowiedzialność za asortyment to działania na rzecz nieustannego ulepszania jego jakości i parametrów w odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, ale także w trosce o pozostałe elementy tworzące łańcuch dostaw produktów. Codziennie pracujemy nad realizacją tak rozumianej odpowiedzialności za asortyment. Z tego też powodu zobowiązaliśmy się do redukcji dodanego cukru i soli w produktach marek własnych Lidl o 20% do 2025 r. Cały czas poszerzamy asortyment produktów BIO oraz bez glutenu i bez laktozy. Wprowadziliśmy linię produktów z tzw. czystymi etykietami, czyli bez dodatku konserwantów, fosforanów, wzmacniaczy smaku i sztucznych barwników. To wyroby wędliniarskie pod marką Pikok PURE. Przyjęliśmy też zobowiązanie, że do 2020 roku ze sprzedaży w naszych sklepach wyeliminujemy jaja z chowu klatkowego. Zrezygnujemy również z używania takich jaj do produkcji produktów naszych marek własnych, które posiadają w składzie jaja. Ustawicznie wprowadzamy do sprzedaży produkty z certyfikatami Fair Trade i UTZ, przyczyniając się w ten sposób do godnego traktowania pracowników i środowiska.

Czujemy się odpowiedzialni za środowisko, ponieważ wierzymy, że nasze wymagania dotyczące jakości i wydajności możemy spełniać w trwały sposób tylko wtedy, gdy nie naruszamy przy tym zasobów natury. Codziennie pracujemy nad tym, aby nasze procesy i technologie rozwijać w sposób zrównoważony. Nasze sklepy budujemy odpowiedzialnie, stosując proekologiczne rozwiązania, m.in. odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych, rekuperację, gruntowe pompy ciepła, oświetlenie LED oraz duże przeszklenia pozwalające na optymalizację wykorzystania światła dziennego. Dużą wagę przykładamy do odzyskiwania surowców wtórnych. Tylko w 2015 r. zebraliśmy i przetworzyliśmy 16 ton baterii, przekazaliśmy do recyklingu 61 000 ton makulatury i 3 500 ton plastiku. Jako odpowiedzialny partner biznesowy jesteśmy otwarci na współpracę z dużymi dostawcami, jak i lokalnymi producentami żywności. Nieważne, jakiej wielkości są to firmy. Ważne, by tak jak my wyznawały zasadę jakości bez kompromisów. Naszym dostawcom otwieramy drzwi na europejskie rynki, w których Lidl jest obecny. Dzięki temu doskonałą jakość polskich produktów Europa może poznać jeszcze lepiej!

„W trosce o lepsze jutro” już po raz drugi wspieramy inicjatywę Poland Poznań Business Run Lidl. Podobnie jak poprzednim razem, w tym roku również będziemy partnerem żywieniowym inicjatywy. Na start każdy uczestnik otrzyma tabliczkę czekolady Fin Carre. Z kolei na mecie na zawodników czekać będą pakiety regeneracyjne, na przygotowanie których przekazaliśmy ponad 770 kg jabłek i tyle samo bananów, 3100 tabliczek czekolady Fin Carre i sok jabłkowy lub pomarańczowy, łącznie 3100 kartoników. Solidna dawka energii i pokrzepienia od Lidla! Ale Lidl na Poland Business Run to także nasi pracownicy, którzy stworzą 19 silnych drużyn (w tym 13 zespołów weźmie udział w Business Run w Poznaniu) i walczyć będą o zwycięstwo pamiętając o szczytnym celu przedsięwzięcia. Trzymamy za nich kciuki, wiemy jacy są zdeterminowani i wytrwali. Niemiej życzymy powodzenia całej wspaniałej społeczności Poland Business Run.

Organizator

Sponsorzy Strategiczni

Sponsorzy Główni

Partner Logistyczny

Partner techniczny

Partnerzy biegu dziecięcego

Partnerzy Medialni

Patronat Honorowy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Klikając "Kontynuuj" poniżej potwierdzasz, że zapoznałeś się z powyższą informacją.