Turystyka bez kompromisów to kampania społeczna mająca na celu otwarcie świata turystyki dla osób z niepełnosprawnościami i odpowiedź na niedostateczną reprezentację tej grupy w turystyce - według badań tylko 23% osób z niepełnosprawnościami w Polsce aktywnie podróżuje.
Projekt skupia się na czterech głównych filarach: zapewnieniu pełnej dostępności, samodzielności, inkluzywności oraz edukacji. Działania w ramach kampanii są ukierunkowane na tworzenie dialogu pomiędzy osobami z niepełnosprawnościami, branżą turystyczną oraz społeczeństwem, a towarzyszący jej portal internetowy bezkompromisowa.pl stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla osób z niepełnosprawnościami, jak i turystów bez niepełnosprawności oraz przedsiębiorców z branży turystycznej, ponieważ oferuje wskazówki do tworzenia bardziej inkluzywnego i przyjaznego świata podróży.
Kampania ma na celu zachęcenie osób z niepełnosprawnościami do podróżowania i przełamywania osobistych ograniczeń m.in. poprzez inspirujące treści i porady, przygotowane przez osoby z doświadczeniem w podróżowaniu z niepełnosprawnościami, a także zaangażowanie przedsiębiorców turystycznych do tworzenia infrastruktury i usług dostosowanych do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Wśród ekspertów współtworzących platformę znajduje się m.in. Iwona Parzyńska, pełnomocniczka dyrektora ds. osób z niepełnosprawnościami i koordynatorka dostępności w Muzeum Narodowym w Krakowie (MNK), która dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie tworzenia dostępnej kultury turystycznej.
Kampania społeczna Turystyka bez kompromisów realizowana jest przez Fundację Poland Business Run ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, których dysponentem jest Minister Sportu i Turystyki.
Chcemy bardzo podziękować Muzeum Narodowemu w Krakowie za możliwość realizacji zdjęć i udostepnienie przestrzeni w oddziałach MNK Sukiennice i MNK Czartoryscy.
Więcej informacji na temat inicjatywy Turystyka Bez Kompromisów można znaleźć na stronie bezkompromisowa.pl lub https://www.facebook.com/bezkompromisowa.
Zachęcamy również do obejrzenia filmu promującego kampanię, w którym występują m.in. nasi beneficjenci oraz Klaudia z Działu Wsparcia PBR.
Zobacz video: https://youtu.be/Gmcc88Bh7Q4