Luxoft - aktywni na wiele sposobów

21.08.2017

Na przełomie sierpnia i września pół Luxoftu żyje nadchodzącym Poland Business Run. Dlaczego? Powodów jest wiele, opowiem o niektórych z nich.

Nasze początki z Poland Business Run

Nieskromnie dla Luxoftu powiem, że pracuje u nas bardzo dużo naprawdę niesamowitych osób – interesujących się otaczającym nas światem, wrażliwych na potrzeby innych i pełnych pozytywnej energii. Dlatego angażujemy się w wiele różnych inicjatyw, a Poland Business Run jest szczególną, gdyż jesteśmy z nią od samych początków. Już od pierwszej edycji pozytywny odzew, liczba zaangażowanych osób, zgrana społeczność po stronie drużyn i organizatorów przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Mimo to nikt nie spodziewał się wtedy, że dzięki wspólnej pracy Poland Business Run w ciągu pięciu edycji przemieni się w wydarzenie, w którym weźmie udział 20 tys. osób. Jesteśmy dumni z tego, że wspólnie udało się nam pomóc tylu beneficjentom. Ale prawda jest jednak taka, że sami na tym zyskujemy bardzo wiele. Myślę, że to jeden z przypadków gdzie dobra energia i wysiłek paru ludzi pozwolił stworzyć efekt na ogromną skalę – mam nadzieję, że będzie to zachętą dla innych, żeby realizować własne pomysły.

Poczucie, że robimy coś ważnego razem

W biegu co roku biorą udział pracownicy wielu działów i szczebli w firmie, co pozwala nam lepiej się poznać poza miejscem pracy. Na co dzień, pracując przy różnych projektach i załatwiając tysiąc biznesowych spraw, nie mamy możliwości naprawdę dobrze się zintegrować. Wspólne zaangażowanie w Business Run sprawia, że powstają bliższe relacje. Mamy wspólny cel, wiele osób razem trenuje, dużo rozmawiamy, żartujemy i nie wiedząc kiedy między pracownikami, którzy biegną w jednej drużynie, razem przeżywają to, co dzieje się na trasie lub choćby kibicują, powstaje silna więź. Podczas przygotowań i samych biegów poznajemy też wiele ludzi z bardzo różnych środowisk i branż. Kiedy robimy coś razem łatwo odnaleźć wspólne tematy i szybko nawiązać bardzo dobry kontakt – nawet psychologia mówi, że wspólny wysiłek fizyczny pomaga zacieśniać więzy między ludźmi. Poland Business Run to nie tylko integracja, poznawanie nowych ludzi czy aktywność fizyczna, to także świetna zabawa i niepowtarzalna atmosfera wydarzenia. To niesamowite – patrzeć, jak dzięki temu, co robimy spełniają się marzenia beneficjentów.

Aktywni na wiele sposobów

W Luxoft bardzo cenimy sport, zdrowie i dobre samopoczucie, dlatego chętnie wspieramy projekty związane z aktywnością fizyczną. Wspólne ćwiczenia i zawody uczą również, czym jest zdrowa rywalizacja, która motywuje do działania, a także jak ważna jest wytrwałość i wzajemne wsparcie w zespole.

Zaangażowanie w działalność charytatywną wzmacnia kreatywność. Pozwala na zobaczenie „szerszego obrazka”, zdobycie nowego punktu widzenia, sprzyja tworzeniu nowych pomysłów i koncepcji. Staje się również bodźcem do działania i powstawania nowych inicjatyw. Przykładem tego jest utworzona przez osoby zaangażowane w Poland Business Run pierwsza charytatywna biznesowa liga crossfitu w Polsce oraz cyklicznie organizowane zawody crossfit w ramach Luxoft Business Clash. W tym roku stworzyliśmy w Luxoft także pionierski projekt Luxoft incubator. Pracownicy mogą zgłaszać projekty CSR, spośród których wspólnie wybieramy najlepsze i potem je wspieramy. Luxoft incubator pozwala mniejszym, ale obiecującym inicjatywom bez wystarczających środków i know-how, w które angażują się nasi pracownicy, wejść na wyższy poziom. Wierzymy, że tak jak w bieganiu, wynik zespołu zależy od osobistego zaangażowania każdego jego uczestnika, tak w pomaganiu najlepsze efekty dają te inicjatywy, w które wierzą i angażują się wszyscy, a nie tylko menadżerowie czy specjaliści od CSR.

Odpowiedzialność i zaangażowanie

Działania CSR w Luxoft odzwierciedlają przyjęte przez nas wartości – zabawę, poświęcenie, sprawność, doskonałość i relacje. Biorąc udział w takich wydarzeniach jak Poland Business Run, każdy z nas doświadcza, jak ważne są one wszystkie razem. Luxoft stara się współtworzyć środowiska miast, w których mamy swoje biura. Razem z władzami tych miast, organizacjami pozarządowymi i innymi firmami dbamy o środowisko, komunikację miejską, współorganizujemy wydarzenia kulturalne i wiele innych. Trzeba też pamiętać, że badania pokazują, iż zdecydowana większość pracowników zwraca uwagę na to, czy ich firma jest odpowiedzialna społecznie. Szczególnie ważne jest to dla pokolenia Y. Osobiście cieszę się, że tak jest. Tak być powinno i to tylko dobrze świadczy o nas wszystkich. Ważne jest tylko, by były to działania prawdziwe, w które ludzie wkładają swoje serce i niejednokrotnie wiele fizycznego wysiłku, a nie takie, które istnieją tylko na papierze. Pomaganie innym to często ciężka praca i odpowiedzialność. Jesse Owens – złoty medalista w biegu na 100 m z Igrzysk Olimpijskich w Berlinie i rekordzista świata powiedział: Wszyscy mamy marzenia. Aby się spełniły potrzeba dużo determinacji, zaangażowania, samodyscypliny i wysiłku. Marzenia nie spełniają się same. Trzeba im pomagać. Spotkajmy się na starcie.

Autor: Wojciech Mach, dyrektor zarządzający Luxoft w Europe Centralnej

Organizator

Sponsorzy Strategiczni

Sponsorzy Główni

Partner Logistyczny

Partner techniczny

Partnerzy biegu dziecięcego

Partnerzy Medialni

Fundator Nagród

Patronat Honorowy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Klikając "Kontynuuj" poniżej potwierdzasz, że zapoznałeś się z powyższą informacją.