2 miesiące do Poland Business Run 2019 - sprawdź, jak się przygotować!

10.07.2019

Share

Pozostały dwa miesiące do kolejnej edycji Poland Business Run. Wydarzenie to łączy w wyjątkowy sposób biznes z pomocą innym. Tak naprawdę to największy bieg tego typu w Polsce. Bieganie to sport indywidualny, ale tutaj liczy się drużyna. W skład każdej ekipy wchodzi pięć osób. Chciałbyś reprezentować swoją firmę, ale nie masz pewności, czy dasz przebiec wymagany dystans? Ten tekst jest dla Ciebie.

Poland Business Run to 9 biegów, które odbywają się tego samego dnia w kilku miastach w Polsce. Każdy bieg łączy dystans około 3,8 km. Czy to dużo? Dla biegających regularnie zapewne nie, ale ten materiał powstał z myślą o początkujących. Doświadczeni biegacze zmagają się z czasem, a nie z dystansem. 


Załóżmy, że pierwszą przebieżkę masz jeszcze przed sobą. Chcesz się przygotować do przebiegnięcia czterech kilometrów bez zatrzymania się. Musimy zacząć od tego, że każdy z nas jest inny. Płeć, wiek, waga, poziom aktywności sportowej, jaki nam towarzyszył w przeszłości. To wszystko ma ogromne znaczenie w kontekście naszej aktualnej dyspozycji oraz poprawy wytrzymałości.  

2 miesiące do startu

Zaczniemy od tego, że masz wystarczająco dużo czasu, aby przygotować się na Poland Business Run. Jeżeli naprawdę zależy Ci na przygotowaniu się do tego biegu, to musisz uzbroić się w cierpliwość. W budowaniu kondycji nie ma drogi na skróty, swoje trzeba zwyczajnie wybiegać. Po drugie, musisz mieć świadomość, że regularność to podstawa. Trzecim bardzo ważnym elementem jest cel.  

Najpierw musisz zacząć od planu. W treningu biegowym odpoczynek jest równie ważny, co aktywność. Nie zaleca się, aby osoby początkujące biegały zbyt często, bo to najkrótsza droga do problemów ze zdrowiem. Uwierz mi na słowo, że kontuzja to ostatnia rzecz, jakiej chcesz. Niestety, osoby początkujące często narzekają na różnego rodzaju urazy, a wszystko dlatego, że bieganie to dla nich coś nowego. Miesiące, lata spędzone za wygodnym biurkiem osłabiają układ ruchu.

Zacznij od dwóch, trzech aktywności biegowych w tygodniu

Bardzo istotny jest sam układ treningów. Nie kumuluj dni treningowych. Najgorsze, co możesz zrobić, to przykładowo dwa dni biegania, a potem trzy dni wolnego. Korzystny układ treningowy powinien mieć pewną logikę: dzień treningowy, dzień wolny, dzień treningowy lub dzień treningowy, dwa dni wolnego, dzień treningowy. Regularność i powtarzalność pozwoli organizmowi na przyzwyczajenie się do aktywności fizycznej, a mózg zacznie kształtować nawyk.