Przepis na Business Run!

30.01.2018

O efekcie synergii wiele już zostało napisane. Mam jednak wrażenie, że tworząc projekt Poland Business Run wykorzystujemy jego potencjał perfekcyjnie, tworząc tym samym biegowy majstersztyk. Podobnie jak najlepsi kucharze łączymy ze sobą kilka elementów, często na pozór do siebie niepasujących, dodajemy do tej mieszanki całe nasze serce i eventowe wysmakowania, doprawiamy wszystko sportową rywalizacją i zupełnie jak wspomniany wcześniej master cheff tworzymy wyjątkową kompozycję. Ba, my nawet idziemy o krok dalej, urządzając wielką biegową ucztę dla kilkunastu tysięcy biegaczy w Polsce.

Ale po kolei. Wróćmy do synergii połączenia wielu elementów sprawiającego, że działania zyskują na intensywności i wyniku. Przyjrzyjcie się, ile podmiotów zaangażowanych jest w organizację biegu.


Gospodarze
Impreza biegowa musi mieć gospodarza. U nas funkcję tę spełniają Marszałkowie Województwa i Prezydentowie Miast, którzy poprzez chęć współpracy otwierają dla nas nie tylko bramy miast, ale przede wszystkim wielkie serca, tym samym angażując się w pomoc osobom z niepełnosprawnościami ruchu. Dzięki ich pomocy co roku coraz więcej osób staje na starcie Poland Business Run, poznając przy tym urokliwe trasy największych polskich miast. Jak mówi Prezydent Miasta Krakowa prof. Jacek Majchrowski: “Magnesem jest też trasa prowadząca przez centrum Krakowa – jego najpiękniejsze i najbardziej znane zakątki. O tym walorze wspominają często zagraniczni uczestnicy biegu, którzy w niecodzienny sposób poznają uroki podwawelskiego grodu.”


Sponsorzy
Każda osoba, która kiedykolwiek organizowała event wie, że jego organizacja – zapewnienie wszystkim odpowiedniego zabezpieczenia, ale także potrzebnej do dobrej zabawy rozrywki – wiąże się z dużymi kosztami. My w Fundacji stawiamy na rozwój naszego eventu. Z roku na rok staramy się udoskonalać przebieg rejestracji, jakość gadżetów i wybierać wśród najlepszych rozwiązań eventowych.By móc sprostać finansowo tym wyzwaniom, korzystamy z pomocy firm, które – rozumiejąc charytatywny aspekt biegu i stawiając jednocześnie na integrację swoich pracowników w trakcie wydarzenia – stają się jego sponsorami. Firmy wspierające nas mogą liczyć na określone świadczenia promocyjne jak np. logotyp na koszulce, banerach, czy możliwość wypowiedzi podczas konferencji prasowej. To jakby, pozostając w kuchennym klimacie, upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – działania promocyjne i działania z zakresu CSR realizowane są podczas jednego wydarzenia.


Współorganizatorzy
Stworzenie imprezy biegowej w kilku miastach jednocześnie to zadanie wymagające wielu zaangażowanych osób posiadających różnorodne kompetencje. Co więcej, osoby te znać muszą lokalną specyfikę, która jest bardzo ważna przy organizacji eventów. By pozyskać tego typu osobowości znowu korzystamy z pomocy zaprzyjaźnionych z nami firm, które delegują do projektu swoich pracowników w ramach wolontariatu pracowniczego. To właśnie oni, wolontariusze, na co dzień pracują nad projektem. To dzięki nim wiecie, którą trasą pobiegniemy czy gdzie odbierzecie pakiet. To ich praca sprawia, że w dniu eventu wszystko jest na swoim miejscu, a każdy biegacz na mecie otrzymuje piękny, zasłużony medal. To się dopiero nazywa społeczna odpowiedzialność biznesu, co? Dumą napawa fakt, że aż 34 firmy w Polsce zdecydowały się wejść w rolę współorganizatora Poland Business Run w roku 2017.


Wolontariusze
Gorąco zaczyna się robić w okolicach końca sierpnia, kiedy nasi wolontariusze akcyjni stawiają się na miejscu w wybranym mieście i zaczynają... pakować pakiety startowe. W roku 2017 ponad 1000 wolontariuszy czuwało nad spakowaniem i wydaniem 20 135 pakietów startowych. Ich pomoc, jak zawsze, była także szczególnie cenna podczas samego eventu – koordynacja strefy zmian, działania depozytu czy dbanie o specjalną strefę dla beneficjentów to tylko kilka z ich podstawowych zadań.


Patroni medialni i ambasadorzy

Ktoś kiedyś powiedział, że “content is the king”. Dobrze znamy tę zasadę i wiemy, że nasi sympatycy i biegacze lubią być dobrze poinformowani, znać historie osób, którym pomagamy w danym roku, dlatego chcemy dzielić się ze wszystkimi jak największą liczbą informacji. Pomagają nam w tym nasi patroni medialni oraz ulubieni ambasadorowie, którzy używając swoich kanałów pozwalają informacji o biegu i jego charytatywnym aspekcie rozprzestrzenić się i spowodować wiele dobrego. O ich skuteczności niech świadczy fakt o zapisach w Krakowie – 5300 miejsc zostało zarezerwowanych w rekordowe 4,5 minuty. Nieprzekonani? Co powiecie zatem na ekwiwalent reklamowy równy 4.555.920 zł, który dzięki takiemu wsparciu osiągnęliśmy.

Biegacze
Konkurencja nie śpi. Kalendarze biegowe pełne są zarówno dobrze znanych, jak i nowych imprez oferujących uczestnikom niezapomnianą rozrywkę oraz coraz to nowsze trasy. My możemy powiedzieć tylko jedno – cieszymy się przeogromnie (choć to chyba za mało powiedziane), że nasi uczestnicy obdarowują nas zaufaniem i z roku na rok coraz liczniej stawiają się na starcie biegu. W roku 2012 było nas zaledwie 1025, a kilka lat później już 20 135 w 8 miastach. Wierzymy, że to właśnie efekt pracy i integracji tak wielu grup, a przede wszystkim sylwetki naszych beneficjentów motywują biegaczy do zarezerwowania pierwszej niedzieli września w ich kalendarzu. Warto dodać, że dzięki temu, że sponsorzy pomagają nam postawić infrastrukturę biegową, opłaty od biegaczy przekazywane są na cele pomocowe.


Beneficjenci

Zabrzmi to bajkowo, ale faktem jest, że z połączenia mocy wyżej wymienionych grup powstaje dobro. Dobro, którego strumienie płyną wprost do beneficjentów biegu, którymi są osoby z niepełnosprawnością ruchową. Stajemy na starcie wspólnie i wspólnie wierzymy, że pomaganie i współdziałanie jest ważne, a 351 osób, którym pomógł projekt Poland Business Run są na to najlepszym dowodem. Obserwując ich radość, postępy i realizację marzeń mogę z pewnością stwierdzić, że opracowaliśmy w Fundacji idealny przepis na pomaganie przez bieganie.


Spróbujcie go z nami!
Kolejna degustacja już 2.09.2018!


PS. Ten tekst to zaproszenie!:)
Jeśli Twoja firma chciałaby dołączyć do ekipy organizującej kolejną edycję biegu czekamy na wiadomość.
Piszcie proszę na adres [email protected]

Marta Hernik

Organizator

Sponsor Strategiczny

Partnerzy Medialni

Partnerzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Klikając "Kontynuuj" poniżej potwierdzasz, że zapoznałeś się z powyższą informacją.